Освіта.ua Останнім часомкурси та школи англійської мови в Києвідосить щільно співпрацюють із викладачами з англомовних країн. Такі курси, зазвичай, зазначають про свій високий статус, пояснюючи це тим, що мають можливості навчати мові більш професійно.
Однак, часто-густо єдиною кваліфікацією таких "викладачів" є виключно той факт, що вони є носіями мови. Добре це чи погано? Поміркуємо разом.
По-перше перед вами носій мови, який насправді є досвідченим бухгалтером або менеджером з реклами, але аж ніяк не вчителем, який дійсно вміє працювати із студентами, викладаючи їм іноземну мову.
Поняття "носій мови" ніколи не стане гарантією того, що ви швидко та якісно вивчите англійську мову. Навіть індонезієць або новозеландець можуть виявитися носіями англійської, при цьому у мовній школі вам можуть розказати "легенду", що начебто перед вами досвідчений спеціаліст, який все життя прожив у Оксфорді та розуміє англійський гумор. Нажаль, перевірити це зовсім непросто.
Пам’ятайте, "носії" та "не носії" це дуже спрощена градація. При цьому найчастіше вона використовується для обману. Правда в тому, що немає різниці, хто є викладачем – грузин, українець, англієць чи американець. Важливіше те, наскільки добре викладач знає англійську мову, що має включати також і знання теоретичних аспектів та особливостей. Не менш важливе володіння правильною методикою викладання іноземної мови, без якої всі уроки перетворяться виключно на дозвілля.
Сертифікат CELTA
Ви вже зрозуміли, що "носій мови" - це швидше рекламна пастка - перша. Тепер і друга: "спеціалісти з Великої Британії із кваліфікацією CELTA".
Почнемо з того, що CELTA – перша сходинка, яка підкорюється незалежно від досвіду. Даний сертифікат отримують викладачі після проходження стогодинного курсу. Він є складним, включає в себе багато теоретичних та практичних завдань та проводиться в досить жорсткому режимі, сухої теорії в цьому курсі мало. Викладачі, які бажають отримати сертифікат, вчаться днями і ночами. Сертифікат CELTA має три рівні: А, В та С.
Рівень "С" є "нормою", при тому, що в навчальній групі із 10 осіб як мінімум один або двоє не отримують навіть такої оцінки.
Рівень "В" є оцінкою "вище середнього", що є гарним результатом. Сертифікат із таким рівнем отримують 4-5 вчителів із двох груп. Якщо у викладача сертифікат із оцінкою В, це дуже гарний знак.
Рівень "А" є найвищою оцінкою та "нагородою", яка видається один раз протягом кількох випусків. Між тим, справа не в унікальності цих людей - UCLES підтримує "марку" на рівні, оскільки, якщо всі отримуватимуть оцінку "А", тоді не буде чому вчити. Різниця між "А" та "В" існує, але, як то кажуть, на рівні відчуттів. Вона формальна. І навпаки, різниця між В та С дуже суттєва.
Таким чином, CELTA є практичним курсом для викладачів із різним досвідом роботи. Наявність такого сертифіката у викладача – це дуже добре, але недостатньо. Тепер зрозуміло, чому не має значення походження викладача, але дуже важлива його кваліфікація. Чим вона вища, тим краще.
Оптимальний вибір
Якщо говорити про кваліфікацію викладача, варто звернути увагу й на те, що кваліфікації бувають академічними та професійними. Наприклад, диплом університету є академічною кваліфікацією. Тобто, якщо викладач має диплом лінгвістичного університету та сертифікат CELTA – цей викладач володіє не тільки теорією, але й практикою. Нажаль, серед працюючих викладачів в Києві – це досить рідкісне явище. Простіше зустріти безграмотного «носія», або грамотного вітчизняного спеціаліста, який не володіє сучасними методиками викладання.