Як попередити неуспішність
Рекомендації для вчителя
1. Процес контролю за підготовленістю учнів: - контролювати
засвоєння і повторення питань тих, що викликають у учнів найбільшу скруту
- пильно
аналізувати і систематизувати помилки в усних відповідях письмових роботах,
завданнях, виявити помилки типові для класу в цілому і сконцентрувати увагу на
їх усуненні
- спеціально
контролювати засвоєння матеріалу попередніх уроків невстигаючими учнями
- узагальнювати
підсумки засвоєння основних законів, правил, понять навиків і умінь після
закінчення вивчення учбової теми або розділу.
2. Виклад
нового матеріалу: - перевіряти
протягом уроку ступінь розуміння учнями основних елементів учбового матеріалу
- заохочувати
і стимулювати питання з боку учнів при затрудненні в засвоєнні учбового
матеріалу
- підтримувати
інтерес до засвоєння нових тематик і знань
- урізноманітнювати
методи навчання і підношення учбового матеріалу.
3. Самостійна
робота учнів: - навчити
умінню планувати роботу, виконувати її в заданому темпі і здійснювати контроль
за виконаним
задавати
для самостійної роботи завдання і вправи по найбільш важких, основних і
складних розділах учбового матеріалу. Тим самим прагнучи до меншого числа вправ
і завдань, але в певній системі досягти більшого ефекту - підбирати для
самостійної роботи вправи по усуненню помилок, допущених у відповідях усних або
письмових. Чітко розписувати порядок роботи, стимулювати і заохочувати
постановку питань учнями при затрудненому виконанні самостійної роботи
- надаючи
допомогу учням, все ж всемірно розвивати їх самостійність
4. Самостійна робота учнів поза класом: - в ході
домашньої роботи забезпечити повторення пройденого матеріалу, особливо
концентруючи увагу на найбільш складних і істотних елементах учбової програми,
що викликають найбільшу скруту
- систематично
вносити до домашніх завдань роботу над типовими помилками
- чітко
позначати порядок виконання домашньої роботи, перевіряти ступінь розуміння
Ваших інструкцій слабовстигаючими учнями
- обговорювати
об'єм домашньої роботи з іншими вчителями класу, тим самим виключаючи зайве
навантаження слабовстигаючих і середньовстигаючих учнів
5. Запобігання неуспішності учнів: - підвищення
ефективності та «цікавості» уроку
- заохочення
і формування пізнавального інтересу до навчання і вивчення учбового матеріалу
- індивідуальний підхід до кожного учня
- спеціально пропрацювала система домашніх
завдань
- робота разом з батьками
- заохочення учнів до підвищення
відповідальності за їх товаришів у навчанні
|